Motoryzacja

Jak działa LPG diesel?

Paliwa gazowe zdołały się już na stałe zadomowić na rynku usług motoryzacyjnych w naszym kraju. Mieszkańcy Polski wyjątkowo dobrze oceniają przede wszystkim gaz płynny, chwaląc względnie niską cenę tego surowca, idącą w parze z dobrą jakością.

Trzy warianty LPG dla diesla

System gazu LPG można zastosować w silnikach diesla różnorako. Pierwsza opcja polega na tym, iż jednostka wysokoprężna zostaje przerobiona na silnik z zapłonem iskrowym, upodabniając system do standardowej wersji benzynowej. Takie rozwiązanie zwana jest mono fuel – jego specyfika wiąże się z działaniem jedynie na gaz. Ten wariant sporo jednak kosztuje, ze względu na potrzebę przebudowy całego silnika. Ogólnie mówiąc, decydują się na nie tylko użytkownicy maszyn roboczych.

Kolejny typ diesel LPG nazywa się systemem dwupaliwowym. Pojazd wykorzystuje tutaj jednocześnie ropę {i gaz|oraz LPG), w relacji 30:70. Ropę wtryskuje się więc wyłącznie w ilości zapewniającej inicjację samozapłonu w cylindrze; pozostałą część zajmuje LPG. Owa opcja pociąga za sobą jednak użycie dość skomplikowanej techniki.

Najbardziej rozpowszechnionym od dawna systemem pozostaje diesel gaz, w którym gaz płynny stanowi wyłącznie dodatek do oleju napędowego. Proporcje okazują się całkowicie odwrotne wobec systemu dwupaliwowego, wynosząc około 70:30 na korzyść ON. Zestaw montażowy będzie się tu składał z reduktora-parownika, wtryskiwacza bądź wtryskiwaczy gazu, jak również urządzenia sterującego razem z okablowaniem.

Szukasz firmy która się tym zajmuje? Na pewno będziesz zadowolony z usług Elpigaza.

Jak działa diesel LPG?

Wskazana dawka oleju napędowego jest wtryskiwana do komory spalania w silniku, a dodatkowa ilość LPG – do układu dolotowego. Zapłon gazu gwarantuje ropa, ulegając samozapłonowi.

Obecność LPG ma natomiast wpływ na lepsze spalanie ON, zupełnie inaczej niż dzieje się to w zwykłym dieslu. Tam, w związku z wysoką lepkością oleju, całkowite spalenie paliwa bardzo rzadko jest możliwy.